Statistika návštěvnosti kin: 16.09 - 22.09   :   Lucky Luke - 19.09.2019 premiéra - 0 návštěvnost kin - 0 Kč tržby   |  
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace GDPR pro lajdáky
Zavřít
Proč se registrovat na
SledujuFilmy.cz?


Zaregistrujte se a získejte následující výhody:


Registrace zdarma
Registrace je zcela zdarma.
Přidávání do oblíbených
Vaše oblíbené filmy si budete moci uloži do oblíbených.

Účast v soutěžích
Získáte možnost účastnit se soutěží o zajímavé ceny.
Filmy na přání
Budete si moc zažádat o přidání Vašeho oblíbeného filmu.




Antonín Máša

Antonín Máša
Datum narození: 22.07.1935
Místo narození: Višňová, Československo
Datum úmrtí: 04.10.2001
Místo úmrtí: Příbram, Česko

Životopis:

Antonín Máša se narodil 22. července 1935 ve Višňové u Příbrami. Za svůj život si získal titul spisovatele, scenáristy, dramatika, režiséra, publicisty i filmového manažera.

V Příbrami vystudoval gymnasium a poté se vydal na studium žurnalistiky do Prahy, které ovšem nedokončil. I přesto se začal plně věnovat práci profesionálního novináře. Později se přihlásil na FAMU obor dramaturgie a scenáristika, toto studium úspěšně zakončil v roce 1963. Dva roky po studiích, se dočkala realizace jeho scenáristická prvotina. Vznikla pod debutující taktovkou Evalda Schorma. Film se jmenoval KAŽDÝ DEN ODVAHU. Vlastní režijní debut měl Antonín Máša o rok později a to s filmem BLOUDĚNÍ, kde rozebírá mezigenerační neshody rodičů a jejich dětí. 50. vs. 60 léta.

Tímto svým prvním snímkem se naplno připojuje k tzv. nové vlně 60.let československé kinematografie. Tuto uvolněnou a dozajista i lehce experimentální atmosféru, výborně ztvárnil i ve svém dalším snímku HOTEL PRO CIZINCE z roku 1966, kde si v čele s Petrem Čepkem, zahráli převážně herci tehdejšího pražského Činoherního klubu. Jeho, nepochybně, filmový vrchol, přichází v roce 1968, kde podle autobiografické knihy spisovatelky Mileny Honzíkové, natočil naprosto upřimný a dobově plně vypovídající film OHLÉDNUTÍ, ve kterém opět zazářil P. Čepek společně vynikající Jiřinou Třebickou. Snímek nekompromisně kritizuje nástup a vývoj komunistické éry. Možná i právě proto, ale hlavně v důsledku normalizace, byl v roce 1971 vyhozen z filmového studia Barrandov a další jeho filmy byly pod velmi přísným dohledem a dá se říci, že tím utrpěly i po umělecké stránce. V této době také psal scénáře pod jinými jmény, jako spousta jiných autorů. Od roku 1977 se také věnoval práci v divadle Laterna magika.

V roce 1972 natočil film RODEO z prostředí motokrosových jezdců, kde hráli i profesionální jezdci. V roce 1977 se pustil do zpracování tématu odstupu nacistických vojsk, ve válečném filmu PROČ NEVĚŘIT NA ZÁZRAKY. Cenzura ovšem byla natolik silná, že umělecká a dramatická stránka filmu byla opět zcela zastíněna agitační nutností. Další snímky už se sice stranické cenzuře vyhnuly, ovšem s velkými úspěchy se bohužel nesetkaly. Jednalo se o snímky SKŘIVÁNČÍ TICHO z roku 1989 (premiéra 1990) a o aktuální divadelní přepis hry Evalda Schroma BYLY JSME TO MY? z roku 1990.

V tento porevoluční rok se také A. Máša vrací do filmového studia Barrandov, kde působil jako vedoucí tvůrčí skupiny. Nová doba ovšem nepřinesla žádné nové filmové počiny a proto se Antonín Máša přestal věnovat jakékoli umělecké činnosti. Zemřel v pouhých 66 letech 4.10.2001 v Příbrami.
Zdroj: ČSFD.cz Zobrazit více




Partnerské odkazy


Informace o zpracování osobních údajů společnost WBM Europe LTD. jako správce osobních údajů zveřejňuje prostřednictvím aplikace Databáze informací o ochraně osobních údajů, dostupné na http://oou.cloud/katalog/, kde je možné informace o zpracování osobních údajů vyhledat podle názvu správce a jednotlivých účelů zpracování.

Najdete nás na facebooku